فارسی | English
Pardis Commercial Group فخر پردیس
  1. خانه
  2. مقالات
  3. مشقات
  4. فروش پودر کاکائو

فروش پودر کاکائو

 

پودر کاکائو

کاکائو بيشتر از هرنوع غذاي ديگري  که  تا کنون خورده و امتحان شده  نظير تمشک ، چاي سياه و سبز، داراي آنتي اکسيدان است. در واقع کاکائو بيش از 4 برابر چاي سبز حاوي آنتي اکسيدان مي باشد.

 

تاريخچه و نحوه استفاده از کاکائو از  زمان آزتکها تا کنون

درخت کاکائو براي هزاران سال در مکزيک و آمريکاي مرکزي و آمريکاي جنوبي کاشته و پرورش داده شده است و ازچنان ارزشي برخوردار بوده است  که در زمانهاي گذشته  برخي از مردم بومي  آن مناطق  از دانه کاکائو به عنوان واحد پول استفاده مي کرده اند. اقوام آزتک معتقد بودند که کاکائو داراي ريشه اي الهي است . اقوام آزتک و مايا از دانه هاي بوداده کاکائو در نوشيدني معروف شکلاتيشان همراه با وانيل و ديگر  مواد طعم دهنده و  معطر استفاده مي کردند.

در ابتداي قرن شانزدهم ، کريستف کلمب کيسه هايي پر از کاکائو با خود به اروپا برد ولي متوجه ارزش اقتصادي آن نشد . سپس در سال 1519  کورتز با خود کاکائو را به اسپانيا برد و خيلي زود کاکائو به يک نوشيدني لوکس متعلق به مردم با طبقه اجتماعي بالا شد. در قرن 17 و ابتداي قرن 18 کاکائو به عنوان درمان  بسياري از بيماري ها شناخته شد و هم به عنوان معجوني براي برانگيختن مهر و محبت  اگرچه همچنان براي عامه مردم بسيار گران بود . بالاخره در قرن هجدهم ، فروشگاههاي شکلات در لندن برپا شد و  شکلات را به دامنه وسيعتري  از جامعه ارائه کردند و به سرعت  محبوبيت فروشگاههاي  شکلات از قهوه خانه ها پيشي گرفت.

امروزه کاکائو در وسعتي  بيش از 43000 مايل مربع در سراسرجهان و در کشورهايي نظير cote d’lovire  غنا، اندونزي، برزيل ، نيجريه، کامرون و مالزي  کشت مي شود.

 

چگونگي برداشت محصولات کاکائو

امروزه روش برداشت کاکائو همچنان مشابه روش آزتکها  مي باشد. پس از آنکه ميوه کاکائو رسيد که 5 الي 6 ماه طول مي کشد از درخت چيده  شده و به دقت به وسيله قمه اي  به دو قسمت بريده شده و دانه هاي کاکائو خارج مي گردند.

پس از برداشت محصول، دانه ها ي کاکائو را برروي برگهاي موز ريخته ودر جعبه هاي چوبي بزرگي به منظور تخميرشدن به مدت چند روز قرار مي دهند  . در طي فرآيند تخميرشدن تغييرات شميايي پيچيده  اي صورت مي گيرد . تلخي دانه ها کاهش يافته و طعم و بوي شکلات افزايش پيدا مي کند. پس از تخميرشدن  نيز دانه ها را  خشک مي کنند که  در اثر  خشک شدن  رنگ قهوه اي دانه ها تيره تر شده و طعم و بوي کاکائو تقويت مي شود.

 

موارد استفاده از پودر کاکائو

از ميان کليه محصولات خام کاکائو، پودرکاکائو از قابليت مصرف بيشتري برخوردار است از آنجائيکه به خوبي پودر شده و آماده اضافه کردن به انواع نوشيدني ها، شکلات هاي خانگي، بيسکوئيت کيک و کلوچه و انوع دسرها است و به خوبي با آب، مغزه ها و انواع شير و محصولات لبني مخلوط مي شود.

 

خرید پودر کاکائو


تلفن فروش: 88776290 داخلی: 138

 

 

ارسال نظر
نظرات تایید شده: 2 نظرات تایید نشده:
* نام شما:

ایمیل شما: (محرمانه)

تلفن شما: (محرمانه)

* پیام شما:
رتبه: بد            خوب

کد نمایش داده شده را تایپ نمایید:

تازه سازی